QAQQAQ "Den grønlandske serie"

Jeg håber, at alle der besøger denne blog, vil kunne fornemme min kærlighed 
til dette store, barske, blide, kolde, varme og mægtige land, hvor jeg var
heldig nok til at have mit hjem i fjorten dejlige år. 

De følgende fjeldbilleder er skabt med inspiration i egne fotos og skitser fra dengang jeg selv boede på Qeqertarsuaq (den store ø) = Disko.  Samt fra bogen Inua som indeholder en perlerække af rigtig flotte naturfotos. Kristian Mainz er mester for disse fotos og bogen. (Atuagkat)

Alle billeder er til salg, medmindre andet er angivet under det enkelte værk
Kontakt mig via denne blog, eller på mail:  kisaq @ hotmail.com


# 17            Solen vender tilbage   90 x 120      Akryl på lærred    (solgt)
Motiv fra Ilulissat: Omkring den 1. december forbliver solen i skjul bag horisonten og mørketiden sætter ind. Derefter går man og opbygger længsel og forventning til gensynet med solen som finder sted den 13. januar (hvis ikke skyer eller tåge forhindrer det).  På "soldagen" vandrer byens indbyggere op på Holms bakke og skuer forventningsfuldt mod syd. I januar 1989 var jeg der selv, og blev en meget stærk emotionel oplevelse rigere.

Arsannerit  (nordlys)  100x100 cm.  Akryl på lærred


# 11          Disko 100 x 100      Akryl på lærred


# 12     Grønland 90 x 120       Akryl på lærred


# 13               Disko 100 x 100       Akryl på lærred   (solgt)


# 5           Disko   90 x 120      Akryl på lærred      (solgt)
Antaget ved censureret udstilling i Hillerød 2017
Antaget ved HCU i Hvidovre 2018


#16          Disko, basalt  80 x 100      Akryl på lærred      (solgt)


#9             Disko 100 x 100     Akryl på lærred     (under viderebearbejdning)


#8            Disko 100 x 100       Akryl på lærred     (solgt)


#10           Disko 100 x 100       Akryl på lærred


#6                  Varm kilde og basaltklipper på Diskoøen. 90 x 120 cm.     Akryl på lærred   (Solgt)


#1               Fjeldside, Disko  90 x 90 cm.       Akryl på lærred


#3          Grotte, Disko  80 x 100 cm.         Akryl på lærred


#7               Fjeldside med lav.  Disko   80 x 100 cm          Akryl på lærred


#14               Disko, tø   90 x 120       Akryl på lærred


#15             Klippeoverflade / kranie? / liggende person?  
80 x 100  Akryl på lærred    SOLGT


Fjeldside. Disko   60x60 cm.  Akryl på lærred


#2    Nedstyrtede basaltklipper. Disko   90 x 90 cm.       Akryl på lærred   SOLGT


#4        Fjeldparti. (eller to gamle mænd?) Disko  80 x 100 cm.  Akryl på lærred

________________________ooOoo___________________________

Øvrige værker fra Grønland og Island

Fantasilandskab  80x125 cm. akryl på MDF
"Spørger du mig hvor jeg er, så bor jeg her bag bjergene. Der er langt, men jeg er nærved. Jeg bor i en anden verden, men du bor jo i den samme."   Gunnar Ekelöf

Storm ved Qooroq bræen. Sydgrønland   50 x 65 cm.      akryl på lærred


Sommeridyl ved Igaliko. Sydgrønland       Akryl på lærred


Sisimiut, Glahnsvej     1981  olie.
Antaget på "Forår 82"   Herning

Sisimiut, Gl.Holsteinsborg og Ulkebugten      1981  olie


Sisimiut, Berthelsensvej og Præstefjeld.     1981  olie
Antaget på "Forår 82"   Herning



Sisimiut, Kællingehætten         1981  olie



Thingvellir, Island   80 x 100 cm.  akryl på lærred
(solgt)

 
Godafoss, Island
150x120 cm  (solgt)


Aftensol over Disko 1989.  Akvarel

Qornoq 2000     Akryl på lærred

Kommentarer

  1. Det er omkring fem år siden jeg startede på serien. Nu (ultimo 21) er jeg gået i gang med en ny tilføjelse i form af 10 stk. 60x70 cm. akryl malerier med nordlys som tema.

    SvarSlet

Send en kommentar